Ja us he parlat en una entrada anterior de l’aula del PDC.
Els darrers dies he continuat amb el seguiment d’aquest grup i he pogut veure l’estil
pedagògic i les estratègies que s’hi duen a terme. La veritat és que funciona
molt bé gràcies a una bona planificació de la tutora.
El plantejament de les assignatures té un caràcter més
global i es realitzen activitats més funcionals que a l’aula ordinària. Hi ha
una diversificació d’estratègies d’aprenentatge i de materials i suports.
Alguna d’aquestes estratègies es basen en l’aprenentatge cooperatiu.
Veig que la forma de treballar en aquesta aula facilita molt
l’assoliment d’unes competències a aquests alumnes que, en l’aula ordinària,
els hi era francament difícil. Una de
les qüestions que aquesta observació em suggereix és que l’aula del PDC és una
bona eina per a la inclusió, però encara s’hi pot fer més. M’explico, en el
debat de la primera Pac es va tractar el tema del professorat, i una de les
conclusions va ser que a secundària i sol haver una manca de formació en
pedagogia. En el centre on estic, això no és una excepció i els professors fan
molts esforços per millorar dia a dia les seves aptituds pedagògiques, tot i
així es fa necessari que els alumnes amb dificultats més accentuades surtin de
l’aula ordinària la meitat d’hores per anar al PDC.
Davant aquest raonament la meva proposta és millorar com a mínim aquesta meitat d’hores
que els alumnes del PDC comparteixen a l’aula ordinària. Plantejo al tutor i al cap del DOP la
introducció d’estratègies d’aprenentatge cooperatiu com a eina inclusiva a l’aula
ordinària, i la proposta és vista amb molts bons ulls. M’animen a investigar
sobre el tema i, per aquest motiu començo a documentar-me al respecte. Per
tant, ara em trobo en una fase en que agafo els meus coneixements previs sobre
l’aprenentatge cooperatiu i el desenvolupo a partir del llibre “Aprendre junts,alumnes diferents” de Pere Pujolàs. A partir d’una bona fonamentació, unida a
la observació a l’aula i les converses amb el departament de psicopedagoga, començaré
a definir una proposta d’intervenció.
Hola Joan, aquest llibre m'ha semblat una proposta molt interessant que es basa en la filosofia de l'escola inclusiva i que explica
ResponEliminael plantejament de l'aprenentatge cooperatiu com una
de les estratègies didàctiques i organitzatives d'aquest
enfocament.
Resulta molt pràctic per les eines de treball que presenta i els recursos per tal de desenvolupar el procés d'E-A.
Salutacions!