Fruit de l’acompanyament del psicopdeagog en les seves
tasques, he tingut la oportunitat de fer la observació del seguiment individual
d’un alumne amb algunes dificultats en l’aprenentage. La meva observació ha
començat en les últimes fases de la intervenció, per això, més que incidir en
quines dificultats especifiques té aquest alumne, avui vull destacar el procés
de l’informe psicopedagògic. El cas és que se m’ha ofert la possibilitat de
redactat l’informe basant-me en la informació recollida i les converses i
consells del tutor de pràctiques a l’escola. El psicopedagog també ha redactat l’informe com ho sol fer habitualment, i després els hem pogut comparar.
Durant tot el procés el psicopedagog ha estat anotant els
detalls de la intervenció i recollit els documents rellevants en una carpeta. Aquest
material em permet fer-me una idea del procés seguit i treure’n algunes conclusions.
Per motius clars de privacitat, no us facilito el contingut de l’informe,
però si que puc mostrar la comparació en l’estructura des dos informes i
comentar els meus errors i encerts. El meu informe l’he estructurat en tres
parts:
L’informe del psicopedagog, naturalment, és molt més complert
i professional:
Ja sabia d’avantmà que no podia igualar la qualitat de l’informe
del psicopedagog, per la manca d’informació viscuda i per la meva manca encara
de professionalitat i experiència. Ha estat però un repte molt engrescador que
m’ha ajudat a comprendre la dificultat de la tasca i la importància de la
reflexió en l’informe com a resultat del procés d’avaluació psicopedagògica.
En l’informe hi ha molts aspectes a tenir en comte: Introducció,
contingut, estil de redacció, la seva finalitat, presentació i anàlisi de les
dades, conclusions i propostes, etc.
Aquest repte m’ha animat a saber-ne més. Per això us recomano
el llibre de la assignatura de Diagnòstic en educació, especialment el capítol
VII:
Bona tarda!
ResponEliminaM'ha semblat molt interessant aquesta activitat que has dut a terme amb el teu tutor de pràctiques. Penso que ajuda a l'autoreflexió i a seguir un procés d'investigació-acció sobre la pròpia tasca professional. Enhorabona!
Hola,
ResponEliminaa mi tb em sembla molt interessant observar l'estructura de l'informe. Al centre de practiques on estic acudint utilitzen una estructura molt mes complexa, ates que tenen un protocol en que utilitzen moltes proves estandaritzades amb la finalitat d'analitzar la situacio amb el maxim de dades objectives possible. Tanmateix, tb utilitzen metodes com l'observacio, entrevista i coordinacio amb escola o serveis de salut externs, que no son infomracions tant objectives, pero a la vegada aporten visio mes especifica del cas, mes detallada i ajustada al cas, lo qual tambe es de gran utilitat.