dilluns, 8 d’abril del 2013

Planificació del Pràcticum

Hola companys i companyes!

Tota feina ha de tenir la seva preparació. No podem començar una feina sense saber per on caminem i per on volem anar. Tots els centres educatius basen els seus treballs i projectes en un pla d'actuació on es marquen les directrius. En la nostra tasca, també cal que ens marquem les fites i  prevegem el que volem fer. De la mateixa manera que el psicopedagog planifica la intervenció, crec que nosaltres, com a practicants, planifiquem les nostres accions.

Un cop fet l'anàlisi del context i havent fet els primers seguiments d'intervencions a l'escola ha arribat el moment d'aturar-se i planificar correctament el que pretenc, com ho vull fer i quines expectatives tinc. Més tard ja veurem fins a quin punt s'han assolit. Per això, animat per els consells del tutor, he preparat unes graelles per dissenyar les meves accions i on especifico les intencions durant el Pràcticum. Al mateix temps m'ha de servir per fer un seguiment (autoavaluació) de les tasques realitzades.


En el primer quadre em serveix com a eix central. És on s'hi inclouen les intencions inicials.
A la dreta, hi ha uns percentatges els quals mesuren el grau d'assoliment de cada ítem:



El segon quadre està dissenyat per concretar el tercer ítem del quadre base:



Aquest correspon al 4t ítem del quadre base i començarà a definir la planificació de la intervenció en el Pràcticum II:



Finalment, cal avaluar cada procés per ajudar a reflexionar sobre si s'estan complint les expectatives, si cal canviar quelcom i recordar el rumb que he establert a l'inici i comparar-ho amb la realitat al final de l'experiència.


Amb aquesta estructura organitzativa, es pot observar a nivell global en quines línies es basarà la meva tasca, quina és la intencionalitat del Pràcticum en el centre i quines persones hi estan relacionades.
També he cregut oportú marcar dos moments de revisió.

Amb tot, us animo a comentar el que trobeu escaient i quines coses canviaríeu segons els vostres interessos.

2 comentaris:

  1. Entenc doncs que no fas una interveció directe sinó que participes en un projecte que fan ells?
    és aicí?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Referent al tema del projecte, ho he anomenat així per separar-ho de les intervencions individuals. Em vaig proposar conèixer una intervenció adreçada a la organització de centre en relació a l'atenció a la diversitat. En aquest cas, m'ha intrigat com el Dop va crear l'aula del PDC a partir de les necessitats del centre i com es gestiona en l'actualitat. Llavors en faig un segiment i espero proposar tècniques per millorar la integració d'aquests alumnes a l'alula ordinària, ja que l'ideal seria que aquesta aula no calgués i la diversitat s'atengués dins les aules de secundària (utopia?). Per la idiosicràcia de l'escola, el PDC és la solució més òptima actualment, però seria interessant establir una pauta per iniciar una inclusió total.

      Elimina